نمونـه سوال ریـاضی یـازدهم با پاسخ تشریحی سال ۹۶

کنکور یو

سلام خدمت همراهان سایت نبض کنکور و دوستانِ خوب کنکوری! درس ریـاضی یکی از سخت تریت دروس به منظور یـادگیری هست که بیشتر افراد با این درس مشکل دارند.ما تصمـیم گرفتیم با توجه بـه فرا رسیدن فصل امتحانات نمونـه سوال ریـاضی یـازدهم را به منظور شما عزیزان آماده کنیم.امـیدواریم با مطالعه ی دقیق این نمونـه سوال درون امتحان خود موفق شوید و نتایج خوبیب کنید.

۷ روز به منظور یـادیگیری ریـاضی:

درس ریـاضیـات از آن دسته از دروسی هست که بسیـاری از دانش آموزان درون یـادگرفتن این درس با مشکل مواجه هستند.

برای یـادگیری هر چه بهتر این درس ۷ روش زیر را توصیـه مـی کنیم:

۱- اول از هر چیز آن نمره ای را کـه قصد گرفتنش را دارید مشخص بفرمایید. نمونه سوال از افراد موفق بعد از آن‌که تصمـیمتان را گرفتید آن را بـه زبان شخصی، نمونه سوال از افراد موفق بـه صورتی مثبت و به زمان حال بنویسید و روی دفترتان یـا جایی کـه همـیشـه درون معرض دیدتان قرار دارد بچسپانید. نمونه سوال از افراد موفق با این کار ضمـیر ناخودآگاهتان نیز درون کنار پشتکار و روش کار درست بـه کمک شما مـی‌آید و حتماً بـه هدفی کـه دارید مـی‌رسید.

۲- بعد از آن‌که مبحث جدیدی از درس درون مدرسه تدریس شد، بعدازظهر همان روز، آن را مرور کنید. این کار تأثیر زیـادی درون مـیزان یـادگیری شما دارد. این کار را هرگز بـه روز بعد موکول نکنید؛ چون مـیزان تأثیر آن به‌شدت کاهش مـی‌یـابد.

۳- هنگام مرور درس ریـاضی درون بعدازظهر همان روز تدریس، یک برگه‌ی کاغذ درون کنار خود بگذارید و سؤالات یـا نکاتی را کـه نفهمـیده‌اید یـادداشت کنید که تا در جلسه‌ی بعد از معلم (یـا از مدرس خصوصی‌تان) بپرسیید.

۴-روز بعد از تدریس (یـا اگر وقت داشتید و خسته نبودید درون همان روزی کـه درس تدریس شده است) بعد از مطالعه‌ی جزوه‌ی کلاسی مستقیم بـه سراغ مثال‌های کتابی برویدکه به منظور مبحث مورد نظر ارائه شده هست و سعی کنید خودتان یک بار مثال‌ها را حل کنید. اگر بتوانید مثال‌ها را توضیح دهید (مثل حالتی کـه انگار درون حین تدریس درس به منظور یک نفر دیگر هستید) کـه خیلی عالی است. اگر مثالی را نمـی‌فهمـید یـا نمـی‌توانید آن را حل کنید آن را درون برگه‌ای یـادداشت کنید و از معلم (یـا از مدرس خصوصی‌تان) بپرسید.

۵-در پایـان تعدادی از تمرین‌های همان مبحث را حل کنید. اگر ابتدا برای‌تان سخت بود منصرف نشوید. کار را ادامـه دهید. این مرحله‌ی بسیـار مـهمـی است. همـین کـه در حال فکر هستید دقیقاً مثل ورزشکاری کـه در حال تمرین هست و عضلاتش را قوی مـی‌کند، شما هم درون حال پرورش و تقویت عضلات و ماهیچه‌های ذهنتان هستید و در صورت مداومت مغزتان آن‌قدر قوی خواهد شد کـه مـی‌تواند مسائل بسیـار سخت را نیز حل کند. پیشرفت با تحمل سختی بـه دست مـی‌آید. این ورزشکار اگر همـیشـه با وزنـه‌های سبک کار کند درجا مـی‌زند ولی وقتی با استفاده از وزنـه‌های سنگین و تحملِ کمـی سختی کارش را ادامـه دهد پیشرفت مـی‌کند. شما هم اگر فقط مثال‌های حل‌شده‌ی کتاب را بررسی کنید خیلی تقویت نخواهید شد ولی اگر بعد از بررسی مثال‌های کتاب کمـی بـه خودتان سختی دادید و تمرین حل کردید، پیشرفت خواهید کرد، قوی و قوی‌تر مـی‌شوید و جزء افراد موفق خواهید بود.

۶-نکات ارائه‌شده‌ی درون جلسه‌ی تدریس را بـه صورت خلاصه درون دفترچه‌ی کوچکی کـه همـیشـه همراه دارید یـادداشت کنید که تا همـیشـه با شما باشد و در جاهایی کـه امکان آن وجود دارد مطالب را مرور کنید.

۷- ممکن هست برای بعضی از قسمت‌های درس لازمباشد مدرس خصوصیداشته باشید. درون این مورد سعی کنید مدرس خصوصی خود را با دقت انتخاب کنید.

به طور خیلی خلاصه مـی‌توان گفت کـه در یـادگیری درس ریـاضی انتخاب هدف بـه صورت دقیق، درک کامل روابط ارائه‌شده، حل مثال‌ها و تمرین‌های کافی و مرور مداوم و هم‌چنین درون صورت لزوم داشتن یک مدرس خصوصی خوب مـی‌تواند کلید موفقیت باشد.

توجه: نمونه سوال از افراد موفق از قسمت پایین دانلود کنید…

( به منظور مشاهده ی فایل ، برنامـه ی WinRar لازم هست )

بیشتر بدانید

خلاصه نویسی و نکته برداری

شاید این کار به منظور خیلی از شما سخت,ناممکن و تاحدی وقت گیر و غیر منطقی بـه نظر آید,اما بدانید اگر یک بار وفت زیـادی بگذارید و مبحثی را مطالعه و خلاصه برداری کنید دفعه های دیگر لازم نیست بار دیگر کل مطالب را بخوانید بلکه مـیتوانید فقط با نگاه بـه خلاصه کل آن مطلب را یـاد آوری کنید.مطمئن باشید بعد از عید و هرچه بـه کنکور نزدیک تر شویم,اگر خلاصه نویسی نکرده باشید,قطعا افسوس خواهید خورد و شاید آن وقت کمـی دیر باشد

فقط بـه چند نکته کلی توجه داشته باشید:

وقتی به منظور بار اول مطلبی را مطالعه مـیکنید,حتما زیر مطالب مـهم خط بکشید و یـا highlight کنید این کار باعث مـی شود مطالب,بیش تر درون ذهنتان جای بگیرد درون مرتبه بعدی مطالعه اگر نکته ای را از قلم انداخته اید مجدد زیر آن را هم خط بکشید و به نکته هایی کـه دفعه های قبل زیر آن ها خط کشیده اید توجه بیشتری کنید.




[نمونـه سوال ریـاضی یـازدهم با پاسخ تشریحی سال ۹۶ - سایت کنکور ... نمونه سوال از افراد موفق]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 16 Jul 2018 10:37:00 +0000